Follow

Tuesday, April 16, 2013

Bahasa Euw Euw

Assalamualaikum dan hye !


tetiba je hari ni rasa rajin nak mengupdate blog . Tengok tajuk ,, gempak tak ? harhar bahasa euw euw (bak kata anwar hadi) ataupun bagi pandangan aku bahasa gedikss.. *cehceh* macamlah aku tak pernah pakai bahasa tu.. oklah aku mengaku yang aku pernah guna dan pernah jadi peminat setia bahasa tu. macam mana bahasa euw euw tu ? contoh:-

kitew sukerw mkn ayam.. mak kiterw punn sukerw jugakk..awk sukerw tk?dyew pun sukerw makan jgk !

harhar ,, aku dah geti nak menulis bahasa tu.. aku dah insaf  hek eleh.. ayat ,, tampar nak ? hurmm di sini bukanlah bermaksud aku nak perli orang yang suka pakai bahasa ni .. cuma saje saje je nak bualkan pasal ni.. kepada yang suka guna bahasa ni .. janganlah terasa ye .. setiap orang ada keselesaan dia sendiri.. ada orang suka macam ni , ada orang yang sukamacam tu ..bergantung kepada keselesaan lah ye . tapi lebih baik menggunakan bahasa indah  , bahasa ibunda kita dengan sebaiknya *cehceh* bahasa aku sendiri pun tak terjaga nak nasihat orang ?  -..-  .. nampak tak ? nampak apa ? tak ada apa-apa lah ...eh ? merepekss



2 comments:

  1. kadang kala kita sendiri tidak faham apa yang nak disampaikan bile mengunnakan perkataan eeeuuww..euuwwww nihh..hehheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete