Follow

Saturday, April 6, 2013

Fakta Tentang ?

Hye
Assalamualaikum ,

Ini post yang ketiga aku hari ni .. aku bebtulbetul bosan hari ni .. entahlah ..ok berbalik kepada tajuk ,, fakta tentang ? tentang akulah eh ? perasan meyhh .. oklah aku nak kongsikan fakta umum.. iaitu fakta tentang kucing .. hehe semua orang suka kucing ..ok tak,, tak semua orang suka kucing .. tapi kucing itu seekor haiwan yang sangat comel.. harimau kecil ..haha.. ok,,aku  bela harimau *tipu* ini antara fakta menarik pasal harimau ,, eh salah pasal kucing ..

wowowo
1. Kucing itu nokturnal – bermakna ia bersifat tidak berapa aktif pada waktu siang (mungkin banyak tidur) dan begitu aktif pada waktu malam.

2. Kucing boleh kembali lagi ke rumah meski dibuang beberapa kilometer dari rumah tanpa diberi kompas. (aku pernah buat macam ni ) *gelakjahat


3. Kucing punya efek menenangkan (saat seseorang mengangkat kucing, tekanan darahnya turun dan denyut jantungnya menjadi stabil).

4. Di zaman Mesir kuno, hukuman untuk membunuh kucing adalah hukuman mati.

5. Kucing mandi (menjilati dirinya) setelah mengalami kejadian berbahaya untuk menenangkan diri.

6. Semua kucing lahir dengan mata biru.



No comments:

Post a Comment