Follow

Tuesday, May 21, 2013

Sebuah Buku .

join segmen pertama saya nak ? --> Segmen Kenalan Blogger , Hamizah

ini adalah buku kedua yang aku beli menggunakan duit yang aku simpan.. Entah kenapa , masa singgah kedai buku hari tu aku  tetibe je terdetik hati aku nak beli buku ni. tajuk bukunya ialah

jeng jeng jeng

"Seksaan dan Nikmat Alam Kubur"


aku beli dua minggu lepas dan sekarang baru sampai m/s 114 . dan aku terstop terus kat situ sebab exam.
haaa.. seram ark ? memang seram pun , kisah pasal alam kubur tu. Alam selepas kita hidup di dunia.dan menjadi perhentian seketika sebelum menuju ke alam akhirat yang kekal abadi. Uuuhh.. berminggu-minggu aku nak habiskan . sebab aku taknak baca cepat - cepat ,,sebab seram sejuk saja aku baca. Lagi satu sebab lambat nak habis baca buku ni sebab aku kebetulan pulak EXAM . Ok fine ,, sekarang dah habis exam .. aku berazam nak khatamkan buku ni..

Banyak kisah yang ada .. contohnya sebab dapat seksaan , sebab dapat nikmat , di saat kematian dan banyak lagilahh..Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati.Kita semua akan meninggal dunia suatu hari nanti. Cuma waktunya bila ? itu yang kita tak tahu. .Tapi marilah kita bersama-sama berdoa agar Allah panjangkan umur kita untuk berubah dan bertaubat menuju ke arah kebaikan .OK Done !

. meh sini aku bagi sinopsis buku ni :-

"Melalui buku ini, kami ingn mengingatkan diri kami sendiri dan para pembaca sekalian perihal hakikat kematian dan pelbagai faedah jika kita mengingatinya selalu.Selain itu, kamu juga menghuraikan tanda-tanda husnul khatimah dan suul khatimah,seksa alam kubur,penguburan jenazah menurut tuntutan syariat Islam, takziah dan tuntutannya, kenikmatan atau seksaan yang akan dihadapi setelah kematian,amalan-amalan yang bermanfaat bagi orang yang sudah mati,tempat kembali umat manusia kelak pada hari kebangkita.Neraka untuk merasakan seksa yang amat dahsyat.Semoga Allah melindungi kita dari api neraka dan seksanya. Amin!  "


*Timbul rasa keinsafan tak dalam diri ?* hehe 

No comments:

Post a Comment