Follow

Saturday, June 29, 2013

Manusia Tak Pernah Berpuas Hati ?

Assalamualaikum ,,

hai awak , sihat ? ceh ayat  ,, jangan hairan ok ,,inilah cara aku berbasa basi sebelum meneruskan lagi kebebelan aku ni.. muehehe ,
tadi aku ada bengkel pemantapan bahasa melayu yo .. gila gempak , program start kul 8 tapi aku dengan bersemangatnya datang pukul 7 , amacam ? semangat nak belajar la weii ~ ohokk

jadi ,

berbalik kepada tajuk , title dan al maudug' ( bahasa arab punya perkataan, ejaan aku hentam ..)
manusia memang selalu tak berpuas hati , ok .. mungkin lah adaa segelintir .. tapi contoh sajalahh ni , mungkin korang dah tahu kan .. mungkin kita pernah dan akan ditanya soalan- soalan ni .. buat masa sekarang , aku tak pernah kena lagi ,, tapu mungkin suatu hari nanti , siapa tahu kan ?

" Bila nak masuk U  ? "
" Bila nak kerja? "
" Bila nak kahwin? "
" Bila nak ada anak ? "

bila dah ada semua ,, pernah tak orang tanya ...

"Bila nak mati ?"

kalau ada orang tanya macam tu kat korang , senyum dan balinglah bunga ros

tapi

tapi

jangan lupa baling dengan pasunya sekali , jangan dilupakan baling dengan cangkul jugakkk

p/s : tak berniat nak menyindir sesiapa , biasalah fitrah manusia .. aku pun mungkin akan tanya orang lain dengan  soalan  macam tu .. muehehe





No comments:

Post a Comment