Follow

Wednesday, December 4, 2013

Expectation vs Reality : Novel

Assalamualaikum..



Ok. Dah lama tak singgah blog dan update.Salah satu sebabnya adalah penyakit "nervous" dan resah tunggu result pmr keluar.Erk. kadang kadang bila fikir . nak tercekik pun ada jugak.Jadi aku dah tak nak fikir lagi pasal tu.Berdoa dan bertawakal kepada Allah. Jadi, cuti sekolah yang "agak" panjang ni aku habiskan masa dengan duduk terperap kat rumah dengan buat aktiviti yang sama setiap hari. Again . SETIAP HARI .

Masa hari sekolah aku berharap sangat supaya cepat cuti.Tapi bila masa cuti , aku berharap sangat supaya cepatlah naik sekolah. Rasanya semua pelajar pun macam ni jugak. Bukan aku sorang je.. yeah..

Jadi. yang tadi tu intro yang panjang. Sebenarnya point entry kali ni adalah pasal novel. yeah. novel. Imaginasi.Sekarang kan tengah hangat kat tv. Drama diadaptasi dari novel. Banyaklah. yang paling hot novel Love You Mr. Arrogant. Tapi bila difikirkan balik. Sekarang ni banyak novel yang mengangkat isu kahwin paksa..dan jalan cerita bila dah kena kahwin paksa agak "sama" . Muncul orang ketiga. Bila bergaduh membawa diri ke tempat jauhhh... Dulu aku suka jugak citer macam ni. Tapi sekarang bila dah banyak novel macam ni. secara jujur aku agak bosan. macam dah agak cliche. Tapikan bukan senang nak buat novel.Kita kena hargai orang yang dah tulis novel ni sebab diorang mempunyai idea yang banyakk. Aku rasa kalau aku tulis novel. rasanya tak jadi novel kot.Baru setengah perenggan dah macam pftt.. apa nak tulis lagi ni ?.

Bercakap pasal novel ni. Kebanyakkannya hero hero dalam novel hensem, kaya dan Dan heronya berpangkat CEO.Memang menjadi idaman wanita .Hurm. tapi,tapi. wujud betul betul ke semua ini. REALLY?

I AM HOPE FOR IT.

But...
I don't think so. 
Seriously.
=..='

1 comment:

  1. Tulah, kebanyakan jalan cerita diorang sama. kadang-kadang menyampah tapi layan juga..hihi..

    ReplyDelete